Hotels in PolandHoteleMotelePensjonatyDomy wczasowePa艂aceRezydencjeZajazdyZamkiPolish Hotels

Hotel Bez Barier 2003


Zobaczcie Pa艅stwo

Zaproszenie

Informacja Prasowa

Ankieta

List Otwarty

Regulamin

Stowarzyszenie Przyjaci贸艂 Integracji wsp贸lnie z Polskim Zrzeszeniem Hoteli, Izb膮 Gospodarcz膮 PZH, miesi臋cznikiem "Hotelarz" pragnie serdecznie zaprosi膰 Pa艅stwa hotel do udzia艂u w og贸lnopolskim konkursie "Hotel bez barier", organizowany w ramach obchod贸w Europejskiego Roku Os贸b Niepe艂nosprawnych 2003. W konkursie zostanie nagrodzonych pi臋膰 najbardziej przyjaznych dla os贸b niepe艂nosprawncyh hoteli. Jeden z nich otrzyma tytu艂 "Hotel bez barier 2003".

Nagrodami w konkursie s膮:

  • wyposa偶enie 艂azienek ufundowane przez firm臋 Sanitec Ko艂o;
  • pami膮tkowe tablice;
  • mo偶liwo艣膰 u偶ywania logo konkursu "Hotel bez barier" we wszystkich materia艂ach informacyjnych i promocyjnych hotelu;
  • informacja o zwyci臋stwie w konkursie w magazynie "Integracja" oraz miesi臋czniku "Hotelarz";
  • promocja hotelu w pierwszym, og贸lnopolskim przewodniku "Turystyka bez
    barier - Polska", przeznaczonym dla turyst贸w niepe艂nosprawnych;
  • informacja o hotelu w materia艂ach Polskiej Organizacji Turystycznej
Polskie Zrzeszenie Hoteli
Izba Gospodarcza PZH


Zobaczcie Pa艅stwo

Zaproszenie

Informacja Prasowa

Ankieta

List Otwarty

Regulamin

W ramach polskich obchod贸w Europejskiego Roku Os贸b Niepe艂nosprawnych 2003, w warszawskim hotelu Jan III Sobieski, odby艂o si臋 spotkanie cz艂onk贸w Jury pierwszego og贸lnopolskiego konkursu „Hotel bez barier”. Obecnie nie istnieje 偶adna ca艂o艣ciowa informacja na temat ilo艣ci i lokalizacji obiekt贸w hotelarskich (hotele, motele, pensjonaty) dost臋pnych dla os贸b niepe艂nosprawnych.

Konkurs „Hotel bez barier”, trwaj膮cy do ko艅ca listopada 2003, ma charakter informacyjno-edukacyjny a jego g艂贸wnym celem jest uwra偶liwienie 艣rodowiska hotelarzy na potrzeby os贸b niepe艂nosprawnych i zach臋canie ich do likwidowania barier architektonicznych w obiektach hotelarskich. W jego wyniku Jury wy艂oni najlepiej dostosowany obiekt, kt贸remu przyzna honorowy tytu艂 i emblemat „Hotel bez barier 2003” oraz wyr贸偶ni cztery inne, kt贸re otrzymaj膮 pami膮tkowe dyplomy. Wszystkie obiekty hotelarskie otrzymaj膮 dodatkowo atrakcyjne nagrody.

Konkurs pos艂u偶y r贸wnie偶 do stworzenia bazy obiekt贸w hotelarskich dost臋pnych dla os贸b niepe艂nosprawnych, kt贸ra b臋dzie dost臋pna na portalu www.niepelnosprawni.info . Informacj臋 o dost臋pnych hotelach i rodzaju ich dost臋pno艣ci b臋dzie mo偶na r贸wnie偶 znale藕膰 w przygotowywanym obecnie przewodniku „Turystka bez bez barier – Polska”, pierwszym ca艂o艣ciowym kompendium opisuj膮cym obiekty turystyczne w Polsce dost臋pne dla niepe艂nosprawnych.

W sk艂ad Jury wchodz膮: Kazimierz Kowalski - prezes Izby Gospodarczej PZH (Przewodnicz膮cy Jury); Marek Stopczyk - prezes Polskiego Zrzeszenia Hoteli; Maria Burska - redaktor naczelna miesi臋cznika „Hotelarz”; dr Teresa Skalska - Insytut Turystyki; prof. Zenon B艂膮dek - architekt, wyk艂adowca w Wy偶szej Szkole Hotelarstwa w Warszawie; Adrian Burzyk - firma Sanitec Ko艂o; Bogdan Ma艂olepszy - prezes Polskiego Stowarzyszenia Hotelarstwa i Turystyki oraz Piotr Paw艂owski - redaktor naczelny magazynu dla niepe艂nosprawnych „Integracja”.

„Obecnie obowi膮zuj膮ca ustawa o us艂ugach turystycznych stanowi, 偶e na 50 jednostek hotelowych musi by膰 jeden pok贸j dla niepe艂nosprawnych, a drugi pok贸j przypada na nast臋pne 100. Je偶eli zatem hotel ma 149 pokoi, to mo偶e mie膰 tylko jeden pok贸j, ale na pokojach problem dost臋pno艣ci si臋 nie ko艅czy. Nawet je偶eli obiekt ma taki pok贸j, cz臋sto dost臋p do samego hotelu jest utrudniony. Trzeba pami臋ta膰 r贸wnie偶, 偶e przystosowanie obiekt贸w turystycznych powinno uwzgl臋dnia膰 r贸偶ne rodzaje niesprawno艣ci. Go艣ciem hotelowym mo偶e by膰 bowiem zar贸wno osoba na w贸zku, jak i niewidoma czy nies艂ysz膮ca. Mamy nadziej臋, 偶e inicjatywa „Hotel bez barier” zmobilizuje 艣rodowisko hotelarskie, by uczyni膰 hotele bardziej dost臋pnymi dla tej grupy spo艂ecznej.” – powiedzia艂 Piotr Paw艂owski, redaktor naczelny magazynu dla niepe艂nosprawnych „Integracja”.

Konkurs „Hotel bez barier” organizowany jest z inicjatywy Stowarzyszenia Przyjaci贸艂 Integracji, przy wsparciu Polskiego Zrzeszenia Hoteli, Izby Gospodarczej PZH oraz miesi臋cznika „Hotelarz”. Patronat honorowy nad konkursem obj膮艂 Minister Gospodarki, Pracy i Polityki Spo艂ecznej. Nagrody ufundowa艂y firmy Sanitec Ko艂o oraz Oticon. Wi臋cej informacji na temat konkursu mo偶na znale藕膰 na portalu www.niepelnosprawni.info


Dodatkowe informacje:

Stowarzyszenie Przyjaci贸艂 Integracji to pr臋偶nie dzia艂aj膮ca organizacja pozarz膮dowa (non-profit), istniej膮ca od 1995 roku. Stowarzyszenie dzia艂a na rzecz 艣rodowiska os贸b niepe艂nosprawnych poprzez wspieranie ich przedsi臋wzi臋膰, a tak偶e promocj臋 idei integracji spo艂ecznej i zawodowej tych os贸b z reszt膮 spo艂ecze艅stwa. Stowarzyszenie prowadzi liczne kampanie edukacyjne. Jedna z nich – „Niepe艂nosprawni – Normalna Sprawa” otrzyma艂a presti偶owe nagrody Golden World Awards oraz Medium 2001 za najlepsz膮 kampani臋 spo艂eczn膮 ubieg艂ego roku. Stowarzyszenie jest wydawc膮 og贸lnopolskiego magazynu dla niepe艂nosprawnych „Integracja”, kt贸ry dociera do os贸b indywidualnych, plac贸wek socjalnych i zdrowotnych oraz w艂adz samorz膮dowych i rz膮dowych. W edycji konkursu Publipress 2001- na najlepsz膮 ok艂adk臋 roku - „Integracja” wygra艂a w kategorii „Cz艂owiek”. Stowarzyszenie Przyjaci贸艂 Integracji nale偶y do Europejskiej Federacja na rzecz Zatrudnienia Os贸b Niepe艂nosprawnych CEEH (Confederation Europeenne pour l’Emploi des Handicapes).


Europejski Rok Os贸b Niepe艂nosprawnych

Rok 2003 zosta艂 og艂oszony przez Rad臋 UE Europejskim Rokiem Os贸b Niepe艂nosprawnych. Stowarzyszenie Przyjaci贸艂 Integracji postanowi艂o wykorzysta膰 t臋 okazj臋 do zintensyfikowania dzia艂a艅 maj膮cych na celu uwra偶liwienie spo艂ecze艅stwa na problemy i prawa os贸b niepe艂nosprawnych.

W ramach polskich obchod贸w roku 2003 Stowarzyszenie Przyjaci贸艂 Integracji prowadzi od pocz膮tku roku kampani臋 w mediach pod has艂em „Czy naprawd臋 jeste艣my inni?” oraz planuje wiele innych wydarze艅, m.in.: mi臋dzynarodowej wystawy artyst贸w maluj膮cych ustami i nogami „Sztuka bez barier” w Muzeum Narodowym w Warszawie, Festiwalu film贸w polskich i zagranicznych o tematyce os贸b niepe艂nosprawnych oraz wydanie przewodnika „Turystyka bez barier – Polska”, pierwszej publikacji nt. informacji turystycznej dla os贸b niepe艂nosprawnych obejmuj膮cej ca艂y kraj.

Partnerami Stowarzyszenia w prowadzonej kampanii spo艂ecznej s膮 TVP S.A., Radio ZET i Polskie Radio. Dzia艂ania reklamowe w telewizji i radiu wspierane s膮 tak偶e przez pras臋. Planowana jest r贸wnie偶 kampania outdoorowa i kinow膮 oraz promocja w internecie. Pomys艂 kampanii i wszystkich spot贸w powsta艂 w agencji reklamowej Leo Burnett Warszawa. Za planowanie kampanii odpowiada dom mediowy Starlink. Dzia艂ania PR koordynuje agencja Rowland Communications. Wymienione instytucje dzia艂aj膮 na rzecz kampanii spo艂ecznie. Patronat nad obchodami Europejskiego Roku Os贸b Niepe艂nosprawnych w Polsce obj膮艂 Prezydent RP Aleksander Kwa艣niewski.


Informacji udzielaj膮:

Rowland Communications
Monika Trojan, Dorota Czuba
tel. (0 prefix 22) 651 64 40

Stowarzyszenie Przyjaci贸艂 Integracji
Magda Kopczy艅ska, Justyna Sta艅czuk
tel. (0 prefix 22) 635 13 30
e-mail: promocja@integracja.org



Zobaczcie Pa艅stwo

Zaproszenie

Informacja Prasowa

Ankieta

List Otwarty

Regulamin

Wygraj w og贸lnopolskim konkursie
„Hotel bez barier”!

Wype艂nij ankiet臋 i zg艂o艣 sw贸j hotel do nagrody.

Akcja prowadzona w ramach obchod贸w Europejskiego Roku Os贸b Niepe艂nosprawnych 2003 w Polsce pod honorowym patronatem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Spo艂ecznej.

wersja do druku

ANKIETA


DANE ADRESOWE
  1. Nazwa hotelu
  2. Adres hotelu (ulica i nr, kod, miejscowo艣膰)
  3. Numer telefonu
  4. Numer faxu
  5. Adres internetowy
  6. Imi臋 i nazwisko osoby, z kt贸r膮 nale偶y si臋 kontaktowa膰 w sprawie konkursu:
  7. Kiedy (prosz臋 poda膰 daty) powstawa艂y poszczeg贸lne przystosowania dla os贸b niepe艂nosprawnych (o.n.)?
  8. Kto sfinansowa艂 przeprowadzenie poszczeg贸lnych przystosowa艅?
  9. Ile o.n. korzysta w ci膮gu roku z us艂ug hotelarskich?
    • liczba o.n. poruszaj膮cych si臋 na w贸zku inwalidzkim . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    • liczba os贸b z innymi niepe艂nosprawno艣ciami . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

WIADOMO艢CI OG脫LNE

  1. Czy hotel zapewnia przystosowany dla o.n. 艣rodek lokomocji na trasie: dworzec PKP, PKS – hotel?
  2. Je偶eli tak, to prosz臋 poda膰 typ pojazdu.
  3. Kategoria hotelu (data skategoryzowania), charakter obiektu.
  4. Ile jest jednostek mieszkalnych (j.m.) – og贸艂em?
  5. Ile jest j.m. dla o.n. i ilu osobowe s膮 to jednostki?

OTOCZENIE HOTELU
  1. W jakiej odleg艂o艣ci od hotelu mo偶na zaparkowa膰 samoch贸d?
  2. Prosz臋 poda膰 liczb臋 miejsc parkingowych przystosowanych dla 艣rodk贸w lokomocji o.n.?

OPIS HOTELU
  1. Czy jest zapewniona dost臋pno艣膰 do hotelu? (parter bez schod贸w)
  2. Czy jest podjazd dla os贸b na w贸zkach inwalidzkich?
  3. Czy przy podje藕dzie s膮 zamontowane barierki lub uchwyty?
  4. Szeroko艣膰 drzwi wej艣ciowych do budynku, spos贸b ich otwierania (r臋cznie, mechanicznie, automatycznie)?
  5. Na kt贸rej kondygnacji s膮 przystosowane j.m. dla o.n.
  6. Je偶eli jest d藕wig, prosz臋 poda膰 wymiary kabiny d藕wigowej:
    • szeroko艣膰 w cm . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    • g艂臋boko艣膰 w cm . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    • czy przyciski do obs艂ugi d藕wigu znajduj膮 si臋 nie wy偶ej ni偶 120 cm
    • czy drzwi d藕wigu otwieraj膮 si臋 automatycznie

WN臉TRZE HOTELU
  1. Szeroko艣膰 korytarzy w cm w cz臋艣ci pobytowej?
  2. Czy drzwi wej艣ciowe do j.m. przystosowanych dla o.n. maj膮 wyra藕ne oznakowanie i o艣wietlenie?

JEDNOSTKA MIESZKALNA DLA OSOBY NIEPE艁NOSPRAWNEJ
  1. Jak膮 szeroko艣膰 maj膮 drzwi wej艣ciowe do j.m.?
  2. Jaki typ zamka i jakie ewentualne dodatkowe udogodnienia posiadaj膮 drzwi wej艣ciowe j.m.?
  3. Czy w j.m. jest instalacja sygnalizacji alarmowej?
  4. Jaka jest powierzchnia mieszkaniowa j.m?
  5. Czy istnieje pe艂ny dost臋p dla o.n. do poszczeg贸lnych element贸w wyposa偶enia j.m.?
  6. W jaki spos贸b otwieraj膮 si臋 drzwi szafy? (s膮 rozsuwane, otwieraj膮 si臋 na zewn膮trz)
    • Jaka jest wysoko艣膰 wieszak贸w w j.m.?
    • Jaka jest wysoko艣膰 osprz臋tu s艂u偶膮cego do otwierania okien?
    • Inne udogodnienia - jakie?

PRZYSTOSOWANIE W臉Z艁A HIGIENICZNO-SANITARNEGO DO POTRZEB OS脫B NIEPE艁NOSPRAWNYCH
  1. Jaka jest szeroko艣膰 drzwi do w臋z艂a higieniczno-sanitarnego?
    • czy jest pr贸g?
    • wysoko艣膰 progu w mm
    • czy zamek drzwiowy umo偶liwia awaryjne otwarcie?
    • inne udogodnienia - jakie?
  2. Na jakiej wysoko艣ci jest umywalka?
    • wysoko艣膰 zawieszenia lustra
    • czy lustro jest odchylane
    • czy istnieje pod umywalk膮 wolna przestrze艅, umo偶liwiaj膮ca swobodny podjazd w贸zkiem inwalidzkim
  3. Na jakiej wysoko艣ci jest miska ust臋powa?
    • czy s膮 por臋cze?
    • typ por臋czy, uchwyt贸w (sta艂e, odchylane)
    • czy istnieje bidet?
  4. Czy jest wanna?
    • jakie uchwyty zosta艂y zastosowane?
    • czy wanna jest niska (wys. progu przy wej艣ciu do wanny)?
  5. Czy jest prysznic?
    • rodzaj zastosowanych baterii wannowych i umywalkowych?
  6. Czy jest brodzik?
    • jak膮 wysoko艣膰 ma pr贸g w brodziku?
  7. Czy pod prysznicem jest krzese艂ko/siedzisko?
  8. Czy w w臋藕le higieniczno-sanitarnym jest instalacja sygnalizacyjna lub telefon?
  9. Jakie przewiduje si臋 elementy wyposa偶enia do dora藕nego przystosowania w臋z艂a higieniczno-sanitarnego do potrzeb o.n.?

RESTAURACJA
  1. Czy restauracja jest dost臋pna z poziomu recepcji?
  2. Czy mo偶na dosta膰 si臋 do niej wind膮?
  3. Czy prowadzi do niej podjazd?
  4. Szeroko艣膰 drzwi wej艣ciowych:
  5. Czy kelnerzy zostali specjalnie przygotowani do obs艂ugi o.n.?
  6. Czy s膮 zestawy meblowe przystosowane do potrzeb o.n. (sto艂y, siedziska)
  7. Czy w s膮siedztwie zespo艂u gastronomicznego wielofunkcyjnego czynny jest sanitariat og贸lnodost臋pny z wydzielon膮 kabin膮 przystosowan膮 do o.n.

REKREACJA
  1. Czy teren rekreacyjny jest dost臋pny dla o.n.?
  2. Jakie elementy wyposa偶enia zwi膮zanego z rekreacj膮 i zabaw膮 i ew. urz膮dzenia terenowego s膮 przystosowane dla o.n. ( bilard, mini golf itp.)?
  3. Czy jest basen k膮pielowy:
    • kryty
    • otwarty
    • czy jest przystosowany do potrzeb o.n.?
  4. Czy jest sala gimnastyczna/rehabilitacyjna?
  5. Czy jest dost臋pna dla o.n.?
  6. Czy istnieje mo偶liwo艣膰 korzystania z zabieg贸w rehabilitacyjnych przez o.n.?
  7. Czy hotel posiada wydzielony zesp贸艂 odnowy biologicznej, ,,klinik臋 zdrowia” itp. ze sta艂膮, lub okresow膮 opiek膮 medyczno-piel臋gniarsk膮?
  8. Czy jest on przystosowany dla o.n., jaki jest zakres jego przystosowania?
  9. Czy istnieje informacja (przez zastosowanie odpowiednich piktogram贸w – The International Symbol of Access)
    o przystosowaniu hotelu dla o.n. (wewn膮trz i na zewn膮trz)?

INNE
  1. Jakie s膮 inne udogodnienia dla os贸b poruszaj膮cych si臋 na w贸zku inwalidzkim?
  2. Jakie s膮 udogodnienia dla os贸b niedos艂ysz膮cych i g艂uchych?
  3. Jakie s膮 udogodnienia dla os贸b niedowidz膮cych i niewidomych?
  4. Inne udogodnienia dla os贸b niepe艂nosprawnych
  5. Czy cz艂onkowie personelu obs艂ugowego zostali specjalnie przygotowani do obs艂ugi o.n.
* niepotrzebne skre艣li膰


Imi臋 i nazwisko osoby zg艂aszaj膮cej:
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Wyra偶am zgod臋 na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb konkursu zgodnie z ustaw膮 o chronie danych osobowych z dnia 29.08.1997. Dz. U. Nr 133 poz.883.

Podpis . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Aby zg艂osi膰 sw贸j udzia艂 w konkursie nale偶y dostarczy膰 wype艂nion膮 ankiet臋 do biura organizatora konkursu w terminie do 30 wrze艣nia 2003 roku. Mile widziane s膮 zdj臋cia dokumentuj膮ce udogodnienia dla o.n. w hotelu.

Stowarzyszenie Przyjaci贸艂 Integracji
ul. Dzielna 1, 00-162 Warszawa




Zobaczcie Pa艅stwo

Zaproszenie

Informacja Prasowa

Ankieta

List Otwarty

Regulamin





















wersja do druku









Warszawa, 25 czerwca 2003 r.




List otwarty

do w艂a艣cicieli i os贸b zarz膮dzaj膮cych obiektami hotelarskimi

w Polsce




Szanowni Pa艅stwo!



W imieniu organizator贸w - Polskiego Zrzeszenia foteli, Izby Gospodarczej PZH, Stowarzyszenia Przyjaci贸艂 Integracji i miesi臋cznika "Hotelarz" - mamy zaszczyt zaprosi膰 Pa艅stwa do uczestnictwa w pierwszym, og贸lnopolskim Konkursie "Hotel bez barier".



Konkurs "Hotel Bez Barier" jest wydarzeniem wpisanym w kalendarz uroczystych obchod贸w Europejskiego Roku Os贸b Niepe艂nosprawnych 2003 w Polsce. Honorowy patronat nad obchodami sprawuj膮 Prezydent RP Aleksander Kwa艣niewski oraz Komitet Honorowy obchod贸w pod przewodnictwem Prezesa Rady Ministr贸w Leszka Millera.



Konkurs "Hotel bez barier" zyska艂 tak偶e akceptacji i patronat honorowy Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Spo艂ecznej Jerzego Hausnera.



Konkurs ma charakter informacyjno-edukacyjny, a jego g艂贸wnym celem jest uwra偶liwienie w艂a艣cicieli hoteli na potrzeby os贸b niepe艂nosprawnych, likwidacji barier architektonicznych w hotelach oraz zach臋cenie do podejmowania innych dzia艂a艅 zmierzaj膮cych do zapewnienia szeroko poj臋tej dost臋pno艣ci tych plac贸wek dla os贸b niepe艂nosprawnych.



W wyniku konkursu Jury Konkursu wyr贸偶ni pi臋膰 najbardziej dost臋pnych dla os贸b niepe艂nosprawnych hoteli w Polsce, w艣r贸d kt贸rych jeden obiekt zyska tytu艂 "Hotelu bez barier 2003". Uroczyste wr臋czenie wyr贸偶nie艅 oraz nagrody g艂贸wnej odb臋dzie si臋 na uroczystej gali w grudniu 2003.



Udzia艂 polskich hoteli w Konkursie "Hotel bez barier" jest istotn膮 cz臋艣ci膮 programu "Polska bez barier", kt贸ry ma na celu popraw臋 sytuacji i jako艣ci 偶ycia os贸b niepe艂nosprawnych w naszym kraju. Dzi臋ki poparciu przez polskie hotele idei Konkursu, mamy szans jeszcze atrakcyjniej przygotowa膰 ofert臋 us艂ug hotelarskich dla niepe艂nosprawnych go艣ci z Polski i zagranicy.



Ankieta konkursowa oraz regulamin konkursu dost臋pne s膮: w siedzibie PZH i IG PZH w Warszawie, ul. Nowogrodzka 44 oraz w biurze Stowarzyszenia Przyjaci贸艂 Integracji, ul. Dzielna 1, 00-162 Warszawa, tel. 0*22 635 13 30 wew. 16 oraz na stronach www.gastrona.pl, www.hotel.pl i www.niepelnosprawni.info.



Serdecznie zapraszamy wszystkie obiekty hotelarskie w Polsce, otwarte na potrzeby os贸b niepe艂nosprawnych do udzia艂u w konkursie "Hotel bez barier"!







Zobaczcie Pa艅stwo

Zaproszenie

Informacja Prasowa

Ankieta

List Otwarty

Regulamin



REGULAMIN









wersja do druku





搂 1

  1. Organizatorem konkursu s膮: Polskie Zrzeszenie Hoteli, Izba Gospodarcza PZH, Stowarzyszenie Przyjaci贸艂 Integracji oraz miesi臋cznik „Hotelarz”. Konkurs jest organizowany pod honorowym patronatem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Spo艂ecznej.


搂 2

  1. Celem konkursu jest wy艂onienie najbardziej przyjaznego dla os贸b niepe艂nosprawnych obiektu hotelarskiego (czyli hotelu, motelu lub pensjonatu). Osoby niepe艂nosprawne to osoby, maj膮ce problemy z poruszaniem si臋, osoby z dysfunkcj膮 ko艅czyn g贸rnych i/lub ko艅czyn dolnych, poruszaj膮ce si臋 na w贸zkach inwalidzkich, niedos艂ysz膮ce i nies艂ysz膮ce oraz niedowidz膮ce i niewidome.


搂 3

  1. Konkurs b臋dzie trwa艂 od dnia 12.09.2002 roku.

  2. W konkursie mog膮 wzi膮膰 udzia艂 wszystkie obiekty hotelarskie, kt贸re w dniu og艂oszenia konkursu s膮 ju偶 dost臋pne dla os贸b niepe艂nosprawnych oraz te, kt贸re zechc膮 w nim uczestniczy膰 przystosowuj膮c si臋 zgodnie z wymogami regulaminu.

  3. Wnioski typuj膮ce obiekt hotelarski mog膮 by膰 zg艂aszane przez w艂a艣cicieli lub dyrektor贸w obiekt贸w oraz przez osoby trzecie.

  4. Zg艂oszenie powinno zawiera膰:
    • wype艂nion膮 ankiet臋 (formularz ankiety, dost臋pny m.in. na stronach internetowych www.integracja.org; www.niepelnosprwani.info; www.gastrona.pl; www.hotel.pl)

    • po艣wiadczenie wyra偶onej zgody na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb konkursu zgodnie z ustaw膮 o ochronie danych osobowych z dnia 29.08.1997. Dz. U. Nr 133 poz. 883

      Dopuszcza si臋 tak偶e (jako dodatkow膮 mo偶liwo艣膰) nades艂anie pozytywnej opinii osoby/os贸b niepe艂nosprawnej/ych. Brak opinii nie wy艂膮cza danego zg艂oszenia z udzia艂u w konkursie.



      Mile widziane s膮 zdj臋cia przystosowanego obiektu hotelarskiego, b臋d膮ce dokumentacj膮 dost臋pno艣ci (na odwrocie nades艂anych fotografii powinien znajdowa膰 si臋 czytelny podpis autora zdj臋膰 oraz nazwa obiektu hotelarskiego i adres)



    • Zg艂oszenia nale偶y nadsy艂a膰 drog膮 listown膮 na adres: Stowarzyszenia Przyjaci贸艂 Integracji, 00-162 Warszawa, ul. Dzielna 1 z dopiskiem Konkurs „Hotel bez barier”.

    • Termin sk艂adania zg艂osze艅 up艂ywa 14 listopada 2003 roku (decyduje data wp艂yni臋cia ankiety do biura organizatora).

    • Wyniki konkursu zostan膮 og艂oszone podczas Gali w grudniu 2003 roku.


搂 4

  1. Redakcja nie zwraca nades艂anych materia艂贸w i zastrzega sobie mo偶liwo艣膰 do wykorzystania ich w szczeg贸lno艣ci do ich publikacji na 艂amach magazynu, w Internecie, oraz innych mediach.


搂 5

  1. Kryteria oceny dost臋pno艣ci hoteli:

    Pod uwag臋 b臋d膮 brane nast臋puj膮ce kryteria:
    • podjazd, wej艣cie, w臋ze艂 recepcyjny

    • transport i komunikacja pionowa

    • jednostki mieszkaniowe, w臋ze艂 higieniczno-sanitarny

    • inne piony obs艂ugowe, gastronomiczne, wielofunkcyjne

    • rehabilitacja i odnowa biologiczna


搂 6

  1. Jury konkursu zosta艂o powo艂ane w celu wybrania najbardziej przyjaznego dla os贸b niepe艂nosprawnych obiektu hotelu.

  2. W sk艂ad Jury wchodz膮:
  3. Przewodnicz膮cy Jury: Kazimierz Kowalski – Wiceprezes Polskiego Zrzeszenia Hoteli, Prezes Polish Prestige Hotels

  4. Maria Burska – Redaktor Naczelna miesi臋cznika „Hotelarz”

  5. Dr Teresa Skalska – pracownik Instytutu Turystyki

  6. Prof. Zenon B艂膮dek – architekt, profesor Wy偶szej Szko艂y Hotelarstwa w Warszawie, wyk艂adowca na Wydziale Architektury Politechniki Pozna艅skiej

  7. Adrian Burzyk – Z-ca Dyrektora Handlowego „Ko艂o – Sanitec Group”

  8. Leszek Makulski – doradca gastronomiczny w firmie „Janex”

  9. Bogdan Ma艂olepszy – Prezes Polskiego Stowarzyszenia Hotelarstwa i Turystyki

  10. Piotr Paw艂owski – Redaktor Naczelny magazynu dla niepe艂nosprawnych „Integracja”

  11. Marek Stopczyk – Prezes Polskiego Zrzeszenia Hoteli

  12. Tadeusz Tulibacki – Cz艂onek Rady Polskiego Zrzeszenia Hoteli, wyk艂adowca i redaktor
    • Obrady jury odb臋d膮 si臋 w terminie – koniec listopada 2003 (termin do wyboru przez cz艂onk贸w jury)

    • Jury mo偶e podejmowa膰 decyzj臋 tylko w przypadku obecno艣ci minimum 5 cz艂onk贸w.

    • W konkursie wyr贸偶nionych zostanie maksymalnie 5 obiekt贸w hotelarskich, w tym jednego zwyci臋zcy, kt贸ry otrzyma tytu艂 „Hotel bez barier” oraz darmow膮 reklam臋 w przewodniku „Turystyka bez barier – Polska”, w magazynie „Integracja” i miesi臋czniku „Hotelarz” oraz zostanie zaprezentowany na Wielkiej Gali Integracji w grudniu 2003. Pozosta艂e 4 obiekty hotelarskie, wyr贸偶nione w konkursie otrzymaj膮 dyplomy pami膮tkowe oraz b臋d膮 wymienione w informacji prasowej, wys艂anej do medi贸w po zamkni臋ciu konkursu. Wszyscy – g艂贸wny zwyci臋zca konkursu „Hotel bez barier 2003” oraz 4 obiekty hotelarskie wyr贸偶nione w konkursie otrzymaj膮 nagrody, ufundowane przez firm臋 Sanitec Ko艂o w postaci kompletnego wyposa偶enia 艂azienki urz膮dzeniami, znajduj膮cymi si臋 w ofercie tej firmy. Ponadto nagrodzone obiekty hotelarskie b臋d膮 promowane na stronach internetowych www.integracja.org; www.niepe艂nosprawni.info; www.pzh.org.pl. Ponadto wszystkie hotele, bior膮ce udzia艂 w konkursie i spe艂niaj膮ce wymogi dostosowania dla os贸b niepe艂nosprawnych b臋d膮 wymienieni w specjalnym folderze, wydanym w 2004 roku przez Polsk膮 Organizacj臋 Turystyczn膮.

    • Jury zastrzega sobie prawo do przyznania nagrody specjalnej w konkursie „Hotel bez barier 2003”.

    • Decyzja Jury jest ostateczna i nie przys艂uguje od niej 偶adne odwo艂anie.


搂 7

  1. Organizatorzy zastrzegaj膮 sobie prawo do publikacji i prezentacji zdj臋膰 wyr贸偶nionych hoteli.


搂 8

  1. Regulamin konkursu udost臋pniony jest w siedzibie Organizatora i na jego stronie internetowej http://www.integracja.org oraz na stronach www.niepelnosprawni.info i www.pzh.org.pl do ko艅ca 2003 roku. Wszelkie dodatkowe informacje na temat konkursu „Hotel bez barier” mo偶na uzyska膰 pod adresem: Stowarzyszenie Przyjaci贸艂 Integracji, ul. Dzielna 1, 00-162 Warszawa, tel. (0*22) 635 13 30 wew. 16.



Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /include/adnet_bbelements_code_scripts.php on line 16